>"
Blogger Tips and TricksLatest Tips For BloggersBlogger Tricks

Τετάρτη, 5 Ιανουαρίου 2011

Ποιός είναι ο Πάπας Βενέδικτος 16ος; " "

Ποιός είναι ο Πάπας Βενέδικτος 16ος;

Ιωάννη Κορναράκη


Εφ.«Ορθόδοξος Τύπος», 6.7. 2007

Ύστερα από την επίσκεψη τού Πάπα Βενέδικτου 16ου στο Οικουμενικό Πατριαρχείο, δημοσιογραφικές πληροφορίες αναφέρουν ότι ο Οικουμενικός Πατριάρχης κ. Βαρθολομαίος, σε μια προσπάθειά του να επιταχυνθούν οι διαδικασίες της ενώσεως με την παπική εκκλησία, απηύθυνε επιστολή στον Πάπα με την οποία τον καλεί να συναντηθούν στη Ραβέννα της Ιταλίας, κατά το προσεχές φθινόπωρο, προκειμένου να ηγηθούν από κοινού τού θεολογικού διαλόγου, που θα [επαν]αρχίσει εκεί.
Σύμφωνα με τις πληροφορίες αυτές, σκοπός τού κ. Βαρθολομαίου είναι να ευρεθεί ένας τρόπος, ένα οικουμενικό (δηλ. οικουμενιστικό) εκκλησιαστικό διοικητικό σχήμα, το οποίο θα εγκρίνει εκάστοτε τη λειτουργία τού παπικού πρωτείου. Μια οικουμενική σύνοδος θα έχει την αρμοδιότητα να αποφασίζει πότε το παπικό πρωτείο θα μπορεί να ενεργεί ως όργανο της οικουμενικής εκκλησίας (Ορθοδόξου και παπικής) και πότε όχι!
Όπως δήλωσε σχετικώς ο διαβιβαστής της πατριαρχικής επιστολής προς το Βατικανό, επίσκοπος Περγάμου Ιωάννης, σε Ιταλό δημοσιογράφο·
«Δεν μπορούν να υπάρχουν παρεμβάσεις χωρίς απόφαση, που να λαμβάνεται από κοινού με τους άλλους Επισκόπους. Με δύο λόγια ο Επίσκοπος της Ρώμης οφείλει να δρα μαζί με τη σύνοδο». Επομένως, ερωτά ο εν λόγω δημοσιογράφος: «Ο ποντίφικας, όχι πλέον ως απόλυτος άρχων, αλλά σε συνεννόηση με ένα αντιπροσωπευτικό όργανο;».
«Ακριβώς (απαντά ο Περγάμου). Είναι ένα οικουμενικό πρωτείο, που δρα πάντα από κοινού με τη σύνοδο»!

Καί συμπληρώνει·
«Οι ορθόδοξοι είναι έτοιμοι να δεχθούν την ιδέα ενός οικουμενικού πρωτείου. Σύμφωνα με τους κανόνες της Εκκλησίας, ο Επίσκοπος Ρώμης είναι πρώτος»!
Αν λοιπόν το σκεπτικό της Πατριαρχικής επιστολής προς τον Πάπα είναι σε κύριες γραμμές η συγκρότηση οικουμενικής εκκλησίας, με ύψιστο όργανο συνοδική επιτροπή με εξουσία εγκρίσεως της λειτουργίας τού παπικού πρωτείου ως οικουμενικού, η όλη υπόθεση μοιάζει με δονκιχωτικό μύθο ή, το χειρότερο, με έντεχνη υποδούλωση της Ορθοδοξίας στο παπικό πρωτείο, με τη μάσκα οικουμενικής συνόδου!
Διότι δεν είναι δυνατόν να φανταστεί κανείς ποτέ τον Πάπα εξαρτώμενο, ως προς τη χρήση τού εξουσιαστικού πρωτείου του, από μία οικουμενική αρχή, να στερηθεί δηλ. της απόλυτης εξουσίας του, να κάνει μία τέτοια χρήση εντελώς ελεύθερα και μόνο κατά τη δική του κρίση!
Οπωσδήποτε βέβαια το πατριαρχικό εγχείρημα, όπως έχει σχεδιασθεί, εμφανίζει τον κ. Βαρθολομαίο και τους συμβούλους του να είναι σίγουροι για τή συνεργασία τους αυτή με τον Πάπα, προκειμένου η λειτουργία τού πρωτείου του να υπαχθεί εγκριτικώς σε μια οικουμενική σύνοδο.
Αλλά μία τέτοια σιγουριά δείχνει εύγλωττα ότι οι πρωτομάστορες τού πατριαρχικού εγχειρήματος δεν γνωρίζουν τον Πάπα!
Ποιός είναι αλήθεια, ο Πάπας; Πόσο αξιόπιστος είναι στις επικοινωνιακές σχέσεις του; Πόσο ειλικρινής είναι στους λόγους του; Ποιά εικόνα έχει δείξει, ο συγκεκριμένος Πάπας Βενέδικτος 16ος, στον παγκόσμιο περίγυρο, κατά το μικρό διάστημα της θητείας του στον παπικό θρόνο;

Ιδού λοιπόν ποιός είναι ο Πάπας!
Ο πάπας Βενέδικτος ο 16ος έχει δείξει προς τα έξω το κάτωθι προφίλ, το οποίο συνθέτουν κάποια σχετικά δημοσιεύματα.
Σε άρθρο δημοσιευμένο στην εφημερίδα «Καθημερινή», στο φύλλο της Κυριακής 29 Απριλίου τρ. έτ., με τίτλο: «Ο Άγνωστος Πάπας Βενέδικτος», το οποίο ελήφθη από την διεθνώς έγκριτη εφημερίδα «Herald Tribune», σκιαγραφεί βασικά χαρακτηριστικά της νοοτροπίας και της ψυχολογίας τού Πάπα, τα οποία τον παρουσιάζει ως άγνωστο, στο βαθμό που «παραμένει αινιγματική προσωπικότητα για την παγκόσμια κοινή γνώμη»!
«Ήδη, σημειώνεται στο εν λόγω άρθρο, ότι αν και κλείνει δύο χρόνια στο παπικό αξίωμα δεν έχει καθιερωθεί στη συνείδηση των πιστών, πράγμα το οποίο επέτυχαν οι περισσότεροι από τους προκατόχους του». Αλλά και στο ευρύτερο φάσμα της πλανητικής σφαίρας· «βρίσκεται στη μέση τού καταλόγου των σεβασμίων προσωπικοτήτων τού πλανήτη... στη Γερμανία απ όπου κατάγεται, οι δημοσκοπήσεις φέρουν τον Δάλαϊ Λάμα και τον προπονητή της εθνικής ομάδας ποδοσφαίρου, να προηγούνται τού νέου ποντίφικα ως μοντέλα συμπεριφοράς και θαυμαστής προσωπικότητας»!
Ως προς το αινιγματικό χαρακτήρα της προσωπικότητας τού Πάπα, προστίθεται ότι:
«Δεν τίθεται ζήτημα αν ο Βενέδικτος είναι αρεστός, πλην όμως είναι σαφές ότι η παγκόσμια κοινή γνώμη δυσκολεύεται να κατανοήσει την προσωπικότητά του»!
Επί πλέον, ο συγγραφέας τού εν λόγω άρθρου «Ο Άγνωστος Πάπας», David Gibson, επισημαίνει ένα εξαιρετικώς σημαντικό και συγχρόνως κρίσιμο για κάθε επικοινωνιακή σχέση τού Ποντίφικα χαρακτηρολογικό στοιχείο της προσωπικότητός του, το οποίο σχετίζεται με την αξιοπιστία των λόγων του:
«Ο κόσμος πείθεται από τις πράξεις που έπονται της ρητορικής και μέχρι σήμερα οι πράξεις τού Πάπα Βενέδικτου δεν βρίσκονται σε αρμονία με τα λόγια του»!
Εξάλλου, η ασυμφωνία αυτή λόγων και πράξεων τού Πάπα, έγινε αντιληπτή και κατά την επίσκεψή του στο Οικουμενικό Πατριαρχείο, κατά την επικοινωνία του με Τούρκους παράγοντες, γεγονός που έγινε αφορμή να χαρακτηρισθεί ο Πάπας ως διπλωμάτης!
Η εφημ. «Ημερησία» (2/3-12-06) έγραψε ότι ο Πάπας, κατά την επίσκεψή του αυτή, «εμφανίσθηκε ως διπλωμάτης ενωτικός και συμφιλιωτικός». Διαψεύδοντας χιλιάδες εθνικιστές, αποκάλεσε την Τουρκία «γέφυρα θρησκειών». Ενώ όμως, σημειώνει ο αρθρογράφος, «Ο Ποντίφικας μίλησε για αλληλεγγύη των θρησκειών, απέφυγε να απευθύνει στους μουσουλμάνους ανοιχτή πρόσκληση για διάλογο».

Αλλά και η εφημ. «Συνάντηση» (1-12-06) δίνει έμφαση στη διπλωματική πολιτική τού Πάπα, όταν γράφει:
«Ο Πάπας πήγε στην αρμενική μητρόπολη της Κωνσταντινούπολης. Εκεί με διπλωματική γλώσσα και χωρίς να αναφέρει τη λέξη γενοκτονία, μίλησε για τα δεινά των Αρμενίων στη διάρκεια τού περασμένου αιώνα». Επίσης και η εφημ. «Το Έθνος» (1-12-06) αναφέρεται στη διπλωματική συμπεριφορά τού Πάπα στο Μπλε Τζαμί, σημειώνοντας ότι «Όταν ο Μουφτής της Κωνσταντινουπόλεως, που τον συνόδευε, είπε τώρα θα προσευχηθώ, ο Πάπας, όπως μετέδωσαν τα ξένα πρακτορεία, έμεινε λίγο με τα μάτια κλειστά και τα χέρια σταυρωμένα στο στήθος, στη θέση προσευχής των μουσουλμάνων, αλλά δεν πέρασε τα χέρια πάνω στο πρόσωπό του, όπως ορίζει το ισλαμικό τυπικό».

Κατά την επίσκεψή του, εν τούτοις, στην Αγία Σοφία, ο Πάπας, δεν θέλησε να προσευχηθεί χριστιανικώς ενώπιον Τούρκων επισήμων!
Ως προς την πραγματική δε στάση τού Πάπα απέναντι των λοιπών χριστιανών, ο Gibson, σημειώνει στο δικό του άρθρο, ότι η ομιλία τού Πάπα στο Regensburg (που έθιξε τους ισλαμιστές) ήταν «μια ευθεία επίθεση κατά των μη καθολικών χριστιανών».
Ως γνωστόν, στην ομιλία αυτή, ο Πάπας έθεσε στο περιθώριο των εξελίξεων, μέσω των οποίων ο Χριστιανισμός διαμορφώθηκε οριστικά στη Ρώμη, την Ανατολική Εκκλησία.
Η Ανατολική Εκκλησία, κατά τον Πάπα, δεν «εξελίχθηκε», γι αυτό αποτελεί απλώς μια αρχαία μορφή χριστιανικής εκκλησίας.
Τέλος, ο Πάπας στην ομιλία του, κατά την Θ. Λειτουργία, που ετέλεσε στην Έφεσο, ισχυρίσθηκε ότι, κατ αυτόν, ο καλύτερος τρόπος για την επίτευξη της ενότητος στην Εκκλησία, είναι η μέθοδος της Ουνίας! Με τη θέση του αυτή ακυρώνει εκ των προτέρων τη σημασία τού θεολογικού διαλόγου, για την ενότητα των Εκκλησιών!
Ο πάπας, λοιπόν, Βενέδικτος 16ος είναι και παραμένει για την παγκόσμια κοινότητα αινιγματική προσωπικότητα. Είναι διπλωμάτης και άρα ανειλικρινής και αναξιόπιστος στις επικοινωνιακές σχέσεις του και στους λόγους του, αφού η ρητορική του δεν επιβεβαιώνεται από τις πράξεις του.
Επομένως, στη Ραβέννα, αν πραγματοποιηθεί η συνάντηση τού κ. Βαρθολομαίου με τον Πάπα, δεν θα προκύψει το αποτέλεσμα, που αναμένει και έχει σχεδιάσει ο Πατριάρχης με τους συμβούλους του.
Ο Πάπας όπου προσκαλείται, δεν πηγαίνει για να τον «χειρισθούν». Αντίθετα, αν έχει συμφέρον από μία τέτοια ευκαιρία, θα προσέλθει, για να επιτύχει δικούς του σκοπούς. Ο Πάπας παντού θέλει να έχει «το πάνω χέρι»! Το αίτημά του αυτό, φανερό ή μυστικό, θα το πραγματοποιήσει η απόλυτη ισχύς τού εξουσιαστικού του πρωτείου! Στη Ραβέννα ο άγνωστος Πάπας θα χειρισθεί τον γνωστό κ. Βαρθολομαίο!
Δημοσίευση σχολίου

Αρχειοθήκη ιστολογίου